Množství vlákniny v některých potravinách

 

 U dospělých je doporučen denní příjem vlákniny 25-30 gramů za den.

Na 100 gramů potraviny množství vlákniny v gramech (tj. když sníte 100g otrub, do těla by se mohlo dostat 45 gramů vlákniny)

Otruby 45

Lněné semínko 38

Sója a fazole 18

Zelený hrášek 12

Listový špenát 7

Sušené fíky 12

Celozrné pečivo 10

Ovesné vločky 7

Rybíz 6

Hrášek 5

Zelené fazolky 3

Mrkev 3

Zelí 3

Brokolice 3

Květák 2

Rozinky 35

Sušené švestky 17

Mandle 15

Švestky 4

Nízký obsah vlákniny: chřest, květák, celer, brambory bez slupky, ředkvička, pečivo z bílé mouky, bílá rýže, těstoviny z bílé mouky, cuketa, rajče, meruně, banány, třešně, hroznové víno, broskev, ananas, meloun

 

ZDROJ: BC Cancer Agency Care and Research, Oncology Nutrition

TOPlist

 Upozornění!

Vstoupili jste na stránky, které byly vytvořeny s cílem zpřístupnit studiem a lékárnickou praxí získané informace, jejichž je autorka stránek vlastníkem, veřejnosti a pomoci ji v orientaci v oblasti samoléčení.

Poskytnuté informace v žádném případě nenahrazují komunikaci s lékařem ani lékárníkem.

Před užitím jakéhokoliv léku si přečtěte příbalový leták nebo se poraďte s lékárníkem nebo s lékařem. Autorka nezodpovídá za chybnou interpretaci informací obsažených na stránkách a není odpovědná za jakékoliv škody, které vzniknou následnými postupy či jednáním, jež jsou provedena na základě obsahu těchto stránek. Léky uvedené na stránkách mají laikům pouze osvětlit problematiku a pomoci v orientaci; jsou-li uvedeny názvy léků, jsou uvedeny nahodile pro orientaci v problematice.

Vstupem na stránky jste potvrdili, že jsem se seznámil/ seznámila s cílem i s omezením těchto stránek.